Kuna septembris on kĂ”ik uus, ei hakka ma vanu asju pikalt heietama ja toon teie ette ĂŒhe ropsuga kohe mitme kuu tegemised. Olgem ausad â alates Girost olengi sĂ”itnud ainult ĂŒhe suure vĂ”istluse – Touri. Juunis, peale esimest suurtuuri sain kolm nĂ€dalat kodus treenida, vaid pĂ€ris viimane lihv vormile sai antud treeninglaagris Gironas. Ei teagi, kas minu tolle hetke vorm paistis paljulubav vĂ”i jĂ€tsin endast Girol hea mulje, aga Tour de France`i meeskonda mind ĂŒhes 7 kaaslasega arvati. Meeldetuletuseks mĂ€rgin Ă€ra, et kahe âgrandiâ vahel ma ei vĂ”istelnud. Seega ebarealistlikke lootusi mul Touri esimeseks pooleks polnud aga igati pĂ”hjendatud ootused peale 5-6 pĂ€evast lahtisĂ”itu kĂŒll. Ănneks paistis tiim vĂ€ga hĂ€sti komplekteeritud olema: 3 vĂ€ga hea ronijat, paar head âpuncheritâ ja superkvaliteediga domestique tĂŒĂŒpi mehed.

Esimesel tuuri poolel jĂ€i minu panus pigem marginaalseks. Hea moment oli teise etapina kavas olnud meeskonnasĂ”it. Ma ei tea ĂŒhtegi teist formaati, mis maanteerattal nii palju pinget, erutust ja stressirikast Ă”hustikku tekitaks (eriti peale 11 aastat profina). TTT tĂ€hendab alati nĂ€rvilist pĂ€eva, kus ometi tunda fantastiline energia ja sĂ€rin, mis meeskonna ĂŒmber hĂ”ljub. Midagi ei tohi maha unustada, vĂ”istluseelsest plaanist peab peadantselt kinni pidama, minuti tĂ€psusega on pĂ€evane tegevuskava paigas. Mehaanikud, direktorid, assistendid sebivad ootusĂ€revalt aga siiski lĂ€bimĂ”eldult ringi. Iga ratas kontrollitakse ĂŒle, rehvidelt ei pĂŒhita tolmu ja kontrollita rĂ”hku kord, vaid kaks vĂ”i kolm. Kombe sikutatakse selga eriti hoolikalt ja rutiinsest seljanumbri kinnitamisest saab sel hommikul rituaalne toiming, kus nĂ”elu kokku ei hoita ja aerodĂŒnaamika nimel neid isegi seespoolt pĂŒĂŒtakse kinnitada. Soojendus pukil on ehk ainus vabam moment, kus vĂ”idusĂ”itja saab enda (vĂ”i isikliku treeneri) protokolli jĂ€rgi toimetada, vaid ajalistest piirangutest tuleb kinni pidada. LĂ”petasime sĂ”idu 6-nda kohaga, poodiumist jĂ€i napid 12 sekundit puudu. JĂ€ime rahule ja olime vĂ”rdselt panustades kĂ”ik endast maksimumi andnud.

JĂ€rgmised pĂ€evad tĂ”id siledamaid etappe vaheldumisi pĂ€ris mĂ€gistega. MĂ”nigi tiimikaaslane viskas ennast pikali ja pea lisanduski katkestajate hulka Teejay. Tee, mis tahad, aga vorm paistis pĂ€ev-pĂ€evalt jĂ€rjest nigelam olema. Lihtsalt ei taastunud ja peale avanĂ€dalat ootasin pikisilmi puhkepĂ€eva. Etapp Albisse tĂ”i meie liidrile 1,5 minutit asjatut kaotust, kuna olime kogu meeskonnaga kĂŒljetuule ajal hajevil. Mina nĂ€iteks alustasin kĂŒljetuulelĂ”iku tĂ€iesti viimaselt positsioonilt, sest olin otsustanud just siis omavoliliselt autost juua tuua â rippusin jĂ€rgmised 10km 8 pudeliga musette ĂŒmber kaela pundi sabas. PuhkepĂ€eval saime korraliku (vist ka Ă”igustatud) peapesu ja lubasime teha vĂ€ikese restardi, et enam mitte taolisi ettenĂ€htavaid olukordi nĂ”nda halvasti lahendada. Ănneks leidsin ennast ka fĂŒĂŒsiliselt, sest PĂŒreneedes turnimine oli igati koibamööda. Olin meie liidriga lĂ”putĂ”usudel pĂ€ris pikalt ja paaril korral pidin ennast sÀÀstma, kui hakkasin maha jÀÀma, ehk etappide lĂ”pukohad ei nĂ€idanud alati adekvaatset pilti minu vormist.
Kerge fast-forward viimasesse nĂ€dalasse ja sealt enam muud positiivset meelde ei jÀÀnud, kui et peale iga tĂ”usu tuli laskumine (vĂ”i tĂŒhistatud lĂ”putĂ”us). Ahjaa, paar etappi tehtigi ohutuse tĂ”ttu lĂŒhemaks â mina ei kurvastanud. Pealpool pilvi, kus linnud enam ei lenda ja puud ei kasva, jĂ€i ka minul hapnikku kĂ”vasti puudu. Suuri tegusid ei teinud ja tundsin kahetsust, et ma kolumblasena ei sĂŒndinud. Viimane etapp Pariisis oli lihtsalt ilus, mĂ”nus suveĂ”htune triller munakivist (pigem kĂŒll parkett) laotud Champs Elyseel. Enne lĂ”puringe saime rattaga vuhinal lĂ€bi Louvre`i kihutadaâ vean, kihla, et seda pole kĂŒll enne tehtud. Peale finiĆĄit kohustulik pilt loojuvas pĂ€ikeses kĂŒĂŒtleva Triumfikaare taustal. Mul selliseid juba 5 tĂŒkki albumis. Mida elu, eks.

Peale tuuri hakkas tegelik nĂ€rvikĂ”di, sest kes selle Touri pĂ€rast enam ikka jalga vĂ€ristab. Möödunud aastal istusid ĂŒhel sombusel nombripĂ€eval laua taha kolm pead ja mĂ”tlesid, et on vaja teha sĂ”it. SĂ”it, millisel tahaks ise osaleda ja millist pole meie maa veel nĂ€inud. âTeeme Gravel Grinderi, kiiruskatsetega kruusaralliâ ĂŒtlesin vĂ€lja. Muud formaadid olid samuti laual aga kusagil ei paistnud tĂŒhimik suurem. Granfondot ma lihtsalt ei korraldaks, sest vabandage vĂ€ga aga mul on iga nĂ€dal korra vĂ”i kaks vaja trennis granfondo lĂ€bida. Ja asjade lihtsalt lĂ€bimine on minu meelest liiga madal latt. VĂ€ike vĂ”istluspinge vĂ”iks juures olla. Ma ei kujuta ette, et keegi âsuurte rattaspordi alaste kogemustegaâ grupijuht granfondol minu peale röögiks, kui kiirus ĂŒle maksimaalse lubatud 35kmh lĂ€heb. Meie tahtsime pakkuda osalejatele vĂ”istlust, kus mingit kohustust kihutada pole aga on siiski vĂ”imalus seda teha. Sisuliselt on tegu intervalltreeringuga, kus katse ajal pingutad 110% ja ĂŒlesĂ”idul viilid ja luuserdad nii kuis oskad, ikka selleks, et ennast uueks katseks sÀÀsta. Melu ja toit on samuti mĂ€rksĂ”nad, mis GGE osalejaid moodsalt öeldes âkĂ”netadaâ vĂ”iks. Siinkohal tĂ”stan austusest veelkord oma kaabu vĂ”i pigem siiski nokatsi meie fantastiliste partnerite ees Food Studiost ja LĂ€hkma KĂŒlaseltsist. Teie panus vĂ”istluse kordaminekusse oli mÀÀratult suur. 11 august oli seega pĂ€ev, kus ma tegin kaaskorraldajana midagi tĂ€iesti uut ja see meeldis mulle. Saime GGE meeskonnaga pĂŒstitatud ĂŒlesandega hakkama ja naerul nĂ€gusid oli osalejate seas rohkesti, ei usu, et need kĂ”ik finiĆĄiĂ”llest tekkisid. Ilma sponsoriteta poleks me GGE-d suutnud selliselt lĂ€bi viia, seega olge head ja kasutage meie toetajate tooteid ja teenuseid: pangateenused Luminorist, auto Möller Auto PĂ€rnust ja sporditoidud Freesport Tradingust, turistil soovitame tuttu minna PĂ€rnu Hotelli, prĂŒgimajandust aitab korraldada Paikre. Uuel aastal vĂ”tame hĂ€rja sarvest veel tugevamalt kinni (rohkem melu ja uus rada) ehk, kel juba 2020 aasta kalendermĂ€rmik olemas, vĂ”ib sinna 15. augusti peale ĂŒhe rasvase mĂ€rke teha: âGGE, AJEE!â



