Eelnevates postitustes kirjeldasin elu ĂŒhe jalgrattaga â BMC Roadmachine 01 ja jĂ”udsin jĂ€reldusele, et kaasaegne maanteeratas saab kĂ”igi vĂ€ljakutsetega hakkama. Kui Roadmachine oli universaalne maanteeratas, millega kannatas ka gravelit sĂ”ita, siis 3T Exploro RaceMax on justkui selle vastupidine versioon â aero gravel ratas, mis peaks ka maanteel suurepĂ€raselt toimetama.
Mis sa oled?
Paljud inimesed on imestanud, kas tĂ”esti saab aero maanteerattaga talvel lumes ka sĂ”ita? Raske on neile seda ette heita, sest mĂ”ni samm eemalt, profillist vaadates ongi tegu moodsa aero maanteekaga. Pisut lĂ€hemalt uurides hakkab kohe silma, et rehvid on kĂ”vasti laiemad, kui standardiks saanud 28mm. KĂŒlluslik on ka rehvile jĂ€etud ruum. Nimelt kannatab 27,5â jookse kasutades 3T alla lausa 61mm (WAM) laiused kummikud mahutada. Optimaalne laiuse vahemik jÀÀb 35 â 45mm vahele. Arvestades, et nii mĂ”nedki maanteekad tulevad tĂ€na juba 30mm rehviga, siis vahe nende kahe jalgratta vahel hakkab jĂ€rjest hĂ€gusemaks muutuma.
Kuigi eelnev jutt vĂ”is nĂŒĂŒd natuke rohkem segadust tekitada, on selle ratta puhul pĂ”hirĂ”hk ikkagi kruusateedel sĂ”itmisel. Lihtsalt 3T lĂ€henes asjale teise nurga alt – gravel ratas ei pea olema matkamiseks vĂ”i niisama kulgemiseks, see vĂ”ib olla ka kiire.Â

Raske lapsepÔlv
Esimesed sĂ”idud 3T-ga tegin ĂŒsna hilissĂŒgisel, kui ilmad juba mĂ€rjemad olid. VĂ€he sellest, ma viisin uue ratta kohe vanadele headele singlitele, kus lisaks kividele ja juurikatele, on korralikult muda ka. VĂ”ttes arvesse, et talv tuli kiirelt peale, siis vĂ”ib öelda, et selle ratta elu on algusest peale vĂ€ljakutseterohke olnud. Pole tarvis muretseda, sest nendes oludes tunneb RaceMax ennast vĂ€ga mugavalt.
Selleks, et ka ennast natuke mugavamalt (puhtamalt) tunda, said ka tehaseporikad rattale kĂŒlge keeratud. Pirelli Cinturato Gravel M rehv sinna vahele kĂŒll vĂ€ga ei mahu, aga 35mm Schwalbe Marathon Winter Plus naastud istuvad suurepĂ€raselt ning ruumi jÀÀb ĂŒlegi.
VĂ”imalik, et olen vanamoodne, aga 2x ĂŒlekanne sobib sellele rattale paremini kui 1x. Metsas, mudas ja lumes nikerdades saab eest vĂ€iksema hammaka peale vahetades parema lĂ€bivuse, kuid headel teedel kiirema ĂŒlekandega lendab 3T nagu korralik maanteeratas.

F500
Ei, see ei ole viide Fordi legendaarsele pickupile, kuigi ĂŒlekantud tĂ€henduses sobiks pĂ€ris hĂ€sti â korralik tööloom, mille saab soovi korral vĂ€ga kiireks hotrodiks muuta. Praegusel juhul sĂŒmboliseerib see Festive 500-nimelist challenget, mis toimub 24. â 31. detsember. Ajavahemik, mille jooksul tuleks lĂ€bida vĂ€hemalt 500 km.
AlgupĂ€raselt tuli see distants sĂ”ita vĂ€litingimustes, kuid COVIDi ajal (olude sunnil) lisandus ka pukisĂ”idu vĂ”imalus. Mina olen jÀÀnud kindlaks pĂ”himĂ”ttele, et loevad ainult vĂ€ljas sĂ”idetud kilomeetrid (mitte, et ma pukisĂ”itu ĂŒldse praktiseeriks :D).
Kaheksa pĂ€evaga kogunes rattaga 645 km ja seda vĂ€ga erinevates oludes. Esimesed sĂ”idud olid ĂŒsna kĂŒlmades ja jĂ€istes oludes, hiljem lisandus korralikult lund ja lĂ”puks sai natuke paduvihmas liguneda.
F500 esimene pĂ€ev tĂ”estas ilmekalt 2x ĂŒlekande vĂ”lu, sest algus tuli lĂ€bida vĂ€ga jĂ€isel ja kohati rööpasse sĂ”idetud teel ja lĂ”pp möödus suhteliselt puhtal asfaldil lennates.
Ei sĂŒgav lumi ega paks muda pole selle ratta jaoks probleem, 3T tuleb igast keerulisest situatsioonist elegantselt lĂ€bi. Tunnistan, et ma isegi otsin neid keerulisi olusid… nĂ€iteks lĂ€hen lumetormiga olematutele teedele seiklema vĂ”i ĂŒle mudase pĂ”llu uusi radu avastama.
Kui tuulest rÀÀkida, siis 3T enda aerojooksud on vĂ€ga mĂ”istlik lisa sellele rattale. Kartsin, et siinsete tugevate tuultega, eriti talvel jĂ€istes oludes, vĂ”ivad need tĂ”siseks probleemiks osutuda, kuid mĂŒstilisel kombel pĂŒsib ratas kindlalt ka kĂ”ige kĂ”vema kĂŒljetuulega (ĂŒle 25 m/s). SĂ”ites ei tunne mingeid Ă€kilisi tĂ”mblusi ega purjetamist.

Kevade ootuses
Kaugel see kevad enam on⊠mĂ”ni nĂ€dal kannatamist ja hakkab vaikselt soojemaks minema. Senikaua tuleb lumiseid kilomeetreid edasi kĂŒnda ja mĂ”ttes suveplaane teha.
BMC-ga jÀi pikem matkasÔit kahjuks olude sunnil tegemata, aga praegu olen 3T jaoks juba mÔned vÔimalikud matkavariandid peas lÀbi mÀnginud ning rattale vajalikud tÀiustusedki valmis vaadanud.
Kuigi olen varasemalt kirjutanud, et ma pole kindlasti vĂ”idusĂ”itja, siis eelmise aasta Gravel Grinder pani mind osaliselt meelt muutma. Ei, ma ei plaani vĂ”istlusteks eraldi treenida ega esikohti pĂŒĂŒdma minna, aga gravel pakub natuke teistsugust formaati, kus minu jaoks pĂ”hirĂ”hk on sĂ”idu, hea seltskonna ja vaheldusrikka looduse nautimisel.
Hetkeseisuga olen ennast FNLD GRVL vĂ”istlusele kirja pannud ja samuti on kindel plaan ka sel aastal Graveleid Grindida đ
Aga enne, kui saan RaceMaxi maanteesÔidu vÔimekusest kirjutada, plaanin veel pisut talvesÔidu tehnilisemast poolest rÀÀkida.

Kui sa soovid sama vinget 3T Exploro RaceMaxi nagu Crazy Scandinavianil siis uuri lisa siit


