Alustame hooajale kohaselt gravelist. VĂ€rskelt ilmavalgust nĂ€inud Kaius nĂ€eb vĂ€lja nagu puhtavereline maantepill ja sisuliselt ongi tegu populaarse BMC Teammachine ratta maastikuversiooniga. Tugevdatud raamiosad – eelkĂ”ige tagakahvel ja diagonaaltoru, mis disainiti kĂŒlgmise lĂ€bipaindumise suhtes jĂ€igemaks, lisavad Kaiuse raamile vĂ”rreldes Teammachinega vaid 90 lisagrammi. SĂ”idumugavuse huvides jĂ€tsid insenerid sadulatoru ja tagakahvli alumised torud ehk chainstayd piisavalt nĂ”tkeks, et sĂ”it oleks mugav, ja mis BMC maja toodete juures alati kĂ”ige tĂ€htsam âcomplianceâ saavutatud oleks. Kogu mugavus ja kokkusobivus on peidetud akronĂŒĂŒmi âTCCâ taha, ehk inglise keeles Tuned Compliance Concept.

Picture credit: BMC Media
SĂ”na compliance, mida BMC ohtralt oma rataste kirjeldamisel kasutab, on ilmselt paljude jaoks vÔÔras, termin leiab kasutust pigem panganduses kui jalgrattakataloogis. Eesti keeles vĂ”iks seda nimetada ehk kui kokkusobivust vĂ”i mingitele reeglitele vastavust. BMC puhul on reegel lihtne: ratta juures peavad kĂ”ik omadused kokku sobituma. Kunagi ei aeta taga ĂŒhte tahku ega pĂŒstitata eesmĂ€rki teha nĂ€iteks turu jĂ€igeim, kergeim vĂ”i aerodĂŒnaamiliseim ratas, kuna sellisel juhul toodaks ohvriks kasutusmugavus, vastupidavus vĂ”i mĂ”ni muu pikas plaanis tĂ€htis omadus. Ć veitsi insenerid kasutasid nagu moodsal ajal kombeks CAD modelleerimist leidmaks optimaalne kuju igale torule, ka carboni kiud peavad jooksma tĂ€pselt Ă”iges suunas pakkumaks ideaalselt tasakaalu aerodĂŒnaamika ja mugavuse vahel.

Picture credit: BMC Media
KĂ”ige kangem Kaius 01 ONE kaalub vaid hĂ€mmastavad 7,4 kg. KĂ”ike seda laiade rehvide ja mitmekĂŒlgse ĂŒlekandega kasseti kiuste. 54cm raam, vĂ”i siis pigem moodul koos kahvli, sadulatoru ja integreeritud kokpitiga kaalub napid 1785 grammi. TĂ€ielikult integreeritud ICS Carbon Aero lenks-leksupikendus on aerodĂŒnaamilise kokpiti moodsaim vĂ€ljalase kombineerides mugavuse, kerguse ja jĂ€ikuse. Kusjuures ajale kohaselt on Kaius saanud kitsa lenksu, mis ĂŒlevalt linkide juurest vaid 360mm lai ning tĂ€nu 12.5 kraadi ulatuses vĂ€lja kaarduvale alaosale jĂ”uab 420mm laiuseni lenksu alumises otsmises punktis. ICS Carbon Aero kokpit nĂ€eb vĂ€lja imeline, lisab kontrolli keerukates oludes kihutades ning loomulikult on ÀÀrmiselt aerodĂŒnaamilise olekuga just pealt linkidest hoides, mida me ilmselt 90% ajast ka teeme.
JĂ€rgmine samm moodsa ja kiire ratta juures on integreerida vĂ”imalikult valutult juurde vajaminev lisavarustus. Kaius on saanud kĂŒlge Aerocore pudelihoidjad ning kĂ”ik kaablid on raami sisse integreeritud. Kaius 01 ONE tuleb tehasest SRAM RED AXS XPLR 1×12 groupsetiga kui loomulikult on alles jĂ€etud vĂ”imalus ratas ehitada ĂŒmber 2x esimese hammasrattaga. Jooksud Zipp 303 Firecrest ning rehvid Pirelli Cinturato Gravel H on teada-tuntud tegijad oma segmendis. Maksimaalselt lubab tehas alla panna isegi 44mm laiad rehvid, millega muda ja liiv ei ole kindlasti takistuseks.

Picture credit: @COR VOS
VĂ”ib ju kĂŒsida, kas BMC URS (UnReStricted) vĂ”i Kaius ja mis neil vahet on kui mĂ”lemaid positsioneeritakse gravel rataste alla? URS on endiselt kĂ”ige laiema valikuga (kolm eri mudeliperekonda: URS, AL ja LT) ja universaalseimaks gravel bike tĂŒĂŒpi rattamudeliks tootja valikus. Kaius sobib kiireks (vĂ”idu)sĂ”iduks ja pakub vĂ€ga vahetut tunnetust. VĂ€rskelt peetud esimestel Graveli MaailmameistrivĂ”istlustel vĂ”ideti naiste kategoorias Kaiusel ĂŒlekaalukalt kuldmedal, seega selle ratta taha midagi ei jÀÀ, kui jalad tugevad. Mis neid kahte lahutab, on URSi pĂ”lvnemine pigem maastikurattast ning Kaiuse lĂ€hisugulus mainitud Teammachine maanteratastega.
Kaius – Gravel Performance
URS, URS AL, URS LT â Gravel Exploration

Kas Kaiust osta saab? PĂ”himĂ”tteliselt saab ikka, selleks me rattaid pakume, et oma klientide kaherattalisi unistusi tĂ€ita. Kaiuse populaarsus ei luba meil kĂŒll ratast kohe tarnida, kuid tule, anna enda huvist teada SIIN ja jÀÀme ootama esimest vĂ”imalust sinu soov tĂ€ide viia.
Teie Veloteek.


