Giro d`Italia esimene puhkepĂ€ev on paras aeg tagasi vaadata aasta esimese suurtuuri avanĂ€dalale. 11. mail Bolognast alanud vĂ”istlus on minu jaoks jĂ€rjekorras 14. suurtuur ja 7. Giro â vĂ”ib öelda, et Itaalias vĂ”istlemine on mulle justkui harjumuspĂ€rane viis kevade veetmiseks. Samas on mĂ”ndagi teisiti â esindan teist meeskonda, muutunud on minu varasem vĂ”istluskalender ja vahetunud treener. Suurim vahe on mĂ€rgata meeskonna eesmĂ€rkides ning viisides, kuidas soovitud sihte saavutada.
Nagu Muhv saatis endale kirju, otsustasin seekord usutleda iseennast. SÀÀstan teie aega, head ajakirjanikud, samuti vĂ”imaldab see minul puhkepĂ€eva vabad hetked hoida ka telefonivabad. KĂŒsimused on igati klassikalised, kĂ”igi spordireporterite varasalve creme de la creme. (Siin peaks nĂŒĂŒd olema see koht, kus kiri hĂ€guseks lĂ€heb ja artikli lugemine tasuliseks muutub. Ănneks pole ma ĂŒldse ahne ja kĂ”ik saavad intervjuud tasuta lugeda, samas vĂ”ib-olla on see nii halb, et piinlik oleks raha kĂŒsidagi)
Kas vÔid peale esimest nÀdalat öelda, et Giro ettevalmistus lÀks tÀkkesse ja vÔistlus on alanud sinule ootuspÀraselt?
Peale pikka talvist ettevalmistust ja kĂŒllaldast kevadist vĂ”istlemist lootsin endast natuke rohkem. Esiteks panin talvel endale eesmĂ€rgiks aprilli lĂ”pus Romandia velotuuril vĂ€ga heas vormis olla â see pĂ€ris ideaalselt ei Ă”nnestunud ja kohta 10 parema hulgas kokkuvĂ”ttes ei saavutanud. Samas andis enesekindlust tugev sĂ”it mĂ”ni pĂ€ev varem peetud Liege-Bastogne-Liege klassikul. Sain tubli moraalse sĂŒsti juba sellest, et suutsin seal 6 tundi jĂ€rjest pingutada vaatamata vihmale ja kĂŒlmale ilmale. Girol â teadagi â pole vihm harv kĂŒlaline ja kĂ€esolev kevad meid soojaga samuti ei hellita.
Kuidas jÀÀd rahule seni peetud eraldistartidega?
Olen oma tasemel, suured tĂ€nusĂ”nad pean ĂŒtlem ka tiimi mehaanikutele ja sponsoritele, sest varustuse taha meie eraldistardid ei tohiks praegu kindlasti jÀÀda. Varustus on tasemel ja vĂ”imaldab parimatega heidelda. Proloogid on mulle alati meelepĂ€rased olnud, kuigi minu jaoks on vĂ€hem kui 15 minuti kestev pingutus pisut liiga intensiivne. Minu trump on pigem see, et suudan oma valitud tempot hoida ĂŒleval ka peal 30km lĂ€bimist, samas kui paljud ratturid sĂ”idavad pigem langevas trendis. San Marionos lĂ”ppenud eraldistardiga olen rahul, muidugi vĂ”inuks 10 sekundit kiiremini sĂ”ita ja 3-ndana lĂ”petada, aga vaadates mis mehed minust eespool olid, pole neile hĂ€bi kaotada.
Otsustasid San Marino eraldistardi etapil poole sÔidu peal ratast vahetada ja viimased 12km maanteerattaga lÀbida, kas selline taktika Ôigustas ennast?
Olin selle otsuse sisuliselt juba rajaprofiili vaadates varem Ă€ra teinud. Hommikune tutvumine trassiga kinnitas minu otsuse Ă”igsust tĂ€ielikult. Mulle meeldib tĂ”use vĂ”tta sadulast vĂ€ljas, eraldistardirattaga on seda raske teha, eriti kui tĂ”usunurk lĂ€heb ĂŒle 6%. Samuti on suur roll ratta kaalul, saime minu maanteerattale eraldistardilenksu pulgad peale ja kaal jĂ€i isegi siis vaid napilt ĂŒle UCI seatud miinimumi 6,8kg, samas kui tĂ€isvarustuses eraldistardiratas kaalub julgelt ĂŒle 8kg. Muidugi on vĂ€ike risk ka rattavahetuse protseduuris endas, kus vĂ”ib Ă€pardusi juhtuda ja kogu vahetus ise vĂ”tab ca 20 sekundit aega.
Milliste eesmÀrkidega EF Education First Girole lÀks ja kuidas on rollid sÔitjate vahel jaotatud?
Stardis oli meil 2 sprinterit, kolm universaalset abimeest ja kolm potentsiaalset kokkuvÔtte sÔitjat. Kaks kiiremat meest on kahjuks juba koju lÀinud, seega jÀtkame ainult 6-kesi. JÀrelejÀÀnud sÔitjatest kaks sÔidavad elu esimest suurtuuri, teistel on kogemusi rohkem. Senine plaan on olnud ennast igal vÔimalikul moel sÀÀsta. NÀiteks on meid vÀga vÀhe jooksikute hulka saadetud, et viimaseks nÀdalaks vÔimalikult vÀrsked olla. KÔrgmÀgedes on meie peenikesed poisid (Carthy, Dombrowski, mina) kindlasti tasemel. Siiani oleme saanud vÀga stressivabalt sÔita, me ei ole pidanud iga pÀev grupi ees koha pÀrast vÔitlema ja liidrit tuule eest kaitsma.
Kaotasid kahel siledal pĂ€eval ĂŒle kahe minuti kokkuvĂ”tte parimateöe, mis nendel etappidel tĂ€psemalt juhtus?
TĂ”si on, esimesed pĂ€evad olid oodatult nĂ€rvilised ja kukkumised sagedad. MĂ”lemal pĂ€eval jĂ€in kas kukkumise taha vĂ”i ĂŒhel juhul panin kĂŒlje maha ka ise. Kuna kukkumised toimusid rohkem kui 3km kaugusel finishist ei rakendunud grupi aja kohandamine kukkunud vĂ”istlejatele. Teises kukkumises oli osaliseks nĂ€iteks Tom Dumoulin ja vĂ”rreldes tema hilisema katkestamisega oli minu minutiline kaotus veel vĂ€ike ebaĂ”nn. PĂŒĂŒan mitte kaotatud aja pĂ€rast muretsega, sest elu on nĂ€idanud, et Giro viimasel nĂ€dalal loetakse kaotusi kĂŒmnetes minutites, samas kui esimene nĂ€dal rabeletakse silmamunad punaseks sekundite pĂ€rast.
Kas pead endiselt oluliseks kĂ”rge ĂŒldkoha pĂŒĂŒdmist vĂ”i pigem keskendud etapi vĂ”itmisele?
Esimene ĂŒlesanne on ennast kĂ”rges mĂ€ngus hoida ikkagi kokkuvĂ”ttearvestuses. Usun, et koos Carthy ja Dombrowskiga oleme vĂ”imelised siin natuke segadust tekitama ja favoriite ehk ĂŒllatama. Igal juhul on meeskond motiveeritud ja ootame huviga mĂ€gesid. Giro viimased 9 pĂ€eva paistavad olema viimaste aastate raskeimad ja loodetavasti meie praegune taktika ennast sÀÀsta, siis kuhjaga Ă€ra tasub.
Kas tead enda Giro jÀrgset vÔistlusprogrammi?
Suure tÔenÀosusega Tour de France aga hetkel ma sellele veel ei mÔtle. Uus vÔistlus tuleb pÀevakorda alles siis, kui eelmine on lÔpuni sÔidetud.
Kas tahaksid veel midagi lugejatele öelda ja kas sulle vÔib jÀrgmisel puhkepÀeval helistada?
Helistada ikka vÔib, aga vastamist ei garanteeri. Olge mÔnusad, tehke mÔÔdukalt sporti ja nautige kevadet, kÔik ei ole veel nii hull kui kodustest uudistest paistab!


