Vahel, nĂ€iteks peale jĂ€rjekordset nĂ€dalast velotuuri mĂ”tlen, et kuidas on fĂŒĂŒsiliselt vĂ”imalik sĂ”ita rattaga kolm nĂ€dalat jĂ€rjest vĂ”idu? Meenutan, mis moodi keha pingutusele reageerib ja pĂŒĂŒan ette kujutada, kui palju lihasvalu mul on harilikult peale esimest nĂ€dalat, peale teist vĂ”i kolmandat. Isegi seda pĂŒĂŒan visualiseerida, mis nĂ€gu hommikuti peeglist vastu vaatab kui kĂ€imas on suurtuuri viimane vaatus? LĂŒhidalt: kuidas ma olen siiani suutnud enam-vĂ€hem kĂ”ik suurtuurid edukalt lĂ”petada, kui nĂŒĂŒd teeb ainĂŒksi Tirreno Adriatico tuur keha raskeks 3-4 etapiga ja taastumine tundub kĂ€ivat samas tempos nagu mandrite triivimine.
Tirreno oli mulle vĂ€ga vajalik sĂ”it, kus sain kinnitust tehtud tööle ja tunnistust tegemata jÀÀnule. Esiteks on Tirreno mitmes mĂ”ttes huvitav ja ĂŒtleks, et igati mitmekĂŒlgne sĂ”it. Saab siledat ja mĂ€ge, vahest Marche ja Toskaana kandis ka mĂŒĂŒritaolisi tĂ”use vĂ”tta, sekka muidugi tuult, vihma ja pĂ€ikest. Nagu hea teatritĂŒkk, kus saab kaasa nutta ja naerda. Tuuri avab hooaja ĂŒks vĂ€heseid meeskonnasĂ”ite, ning ilmselt kĂ”ige intensiivsemad 20km mida keegi viimase 5 kuu jooksul lĂ€binud on. Olin suhteliselt veendunud, et minust suurt tempomeistrit (meeskonnasĂ”idus vĂ”ib tiimi jaotada tempomeistriteks, tempohoidjateks ja âkaitstud sĂ”itjateksâ) ei ole, sest kiiruse juures 52+ jÀÀb mul kiirust praegu puudu ja tooksin hoo liialt alla. Esimesed karusellid pidasin kenasti vastu aga mĂ”ne aja jĂ€rel jĂ€tsin 2 vahetust vahele ning taastusin tuules, et tagasipöörde jĂ€rel vastutuulega veel head tĂ”mbed teha. Viimased 5km kĂ€is tempo ĂŒle jĂ”u ja esimest korda elus jĂ€in meeskonnasĂ”idus maha. Ei olnud parim pĂ€eva ja sain selgeks, et enne sellist sĂ”itu ei ole vĂ”imalik toiduga tagasi hoida ega pĂŒĂŒda kaalu kaotada. JĂ€rgmised etapid otsustasin, et kuulutan sĂŒsivesikutele lahingu. HĂ€vitasin neid halastamatult hommikul enne starti, etapi ajal ning jĂ€rgselt. Justkui imevĂ€el tekkis lihasesse toonus ning pulss sai sisse uue hoo. Eriti head minekut siiski ei tekkinud aga tĂ€iesti kannatas vĂ”idu sĂ”ita ja tĂ”usudel oli hambad ristis vĂ”imalik vĂ”idusĂ”idu kĂ€iku mĂ”jutada. Minu jaoks on lahedamat olukorda raske ette kujutada, kui seda on metsiku tempoga konkurentide kĂŒpsetamine. Seekord kĂŒpsetasin oma liidri Ă€ra aga see oli meile ĂŒhtlasi nii vajalik Ă”ppetund! Lopez ei olnud siiani mitut pĂ€eva jĂ€rjest 6,5h kĂŒlma ilmaga mĂ€gedes sĂ”itnud ja oskab edaspidi oma jĂ”uvarusid paremini hinnata. Tuuri lĂ”petas eraldistart, mille lĂ€bisin tĂ€pselt samuti kui 2014 aastal. Koht, kaotus liidrile ja vatid olid vĂ€ga lĂ€hedased tolle aastaga.

Hooaja esimene vĂ€ike vĂ”istlustsĂŒkkel on lĂ€bi. Tunnen, et keha vajab puhkust ja treeningpĂ€evikusse sĂŒvenedes hakkab silma, et mitu kuud ei ole ma lubanud endale ĂŒhtegi vĂ€ga kerget nĂ€dalat. Seega- aeg veidi Ă”hku vahele lasta, et mitte loll olla ja ennast ĂŒle treenida enne kui hooaeg pĂ€ris hoo sisse saab. MĂ”nel heal pĂ€eval loodan Eestis suusad alla saada ning muidugi ka rattaga sĂ”ita. Ettevalmistuse jĂ€rgmine tĂ€htis osa on mĂ€rtsi lĂ”ppu planeeritud Tenerife treeninglaager. Kodus ootab mind ka ĂŒks Veloteegist pĂ€rit maiuspala. Elu esimene pĂ€ris enda maastikuratas! Sisetunne ĂŒtleb, et see ei jÀÀ ainukeseks eriliselt rattaks minu kogus… đ

Naise oma, mida ma siiani kasutasin, on mĂŒĂŒgiks. Kel huvi, piilugu siia:


