
Olen esmastest muljetest kirjutamist sujuvalt edasi nihutanud. PÔhjus ei ole selles, et pole millestki kirjutada, pigem vastupidi. Kui alustades olid veel kergelt lumised tingimused, siis praeguseks on juba esimesed sÔidud semi-suvises vormis tehtud.
Selleks aastaks mingeid eesmĂ€rke sĂ”idu osas ei seadnud, pĂ”hiline oli taastumine ja vaikselt uuesti liigutama hakkamine. Seda suurem oli ka minu ĂŒllatus kui nelja nĂ€dalaga esimesed 1000 km tĂ€is sai. Praegu, pea 2 kuud hiljem, tiksus just 3000km kellale ning vana rĂŒtm, 13+ tundi nĂ€dalas,hakkab vaikselt tagasi tulema.
Esimeses postituses sai natuke sĂ”iduharjumustest rÀÀgitud. Suurem osa kilomeetreid koguneb maanteel. SĂŒgisel praktiseeritud graveldamised tekitasid samas huvi ning sellest ka eesmĂ€rk – kas saab terve hooaja ĂŒhe rattaga hakkama? Algus on igatahes olnud  paljulubav. Suurem osa tingimustest on juba Ă€ra proovitud: lörts, natuke lund, pori, viimased nĂ€dalad ka kuiva asfalti ja Ă”ige pisut kruusakaid ka. HĂ€tta pole see ratas kordagi jÀÀnud. MĂ€rgin Ă€ra, et seda kĂ”ike on tehtud 28mm Vittoria Corsa maanteerehvidega, millega ratas tehasest tuli. PĂŒsiva lume korral peaks rehvid naastude vastu vahetama, samuti ka pikemate gravel sĂ”itude jaoks midagi natuke sobivamat vaatama.

Nagu tavaliselt kombeks, tahaks kĂ”iki asju kuhugi lahterdada. Seega proovisin ka Roadmachine kuhugi liigitada. Kirjade jĂ€rgi on tegu endurance rattaga, mis on mĂ”eldud pikemate otsade kulgemiseks. Kui enda Focus Paralane on selle klassi kindel eksemplar – natuke robustne, rahulikuma/laisema juhitavusega – , siis Roadmachine ei taha sinna kuidagi pĂ€riselt mahtuda. PĂ”hilised omadused viitavad justkui tĂ€isverelisele aero maanterattale – mĂ”istlik kaal, hea kiirendus ja  kiiruse hoidmine, reaktsioon. Kindlasti pole tegu kĂ”ige aeroma ja kiirema rattaga, aga vĂ”tmesĂ”na on selle juures just tasakaal. Ăldiselt kipub olema see reegel, et kui asi on kĂ”igeks hea, siis tegelikult ei kĂ”lba ta millekski. BMC lĂŒkkab Roadmachine 01-ga selle vĂ€ite ĂŒmber.
Need, kes 2021 aasta Ironman Tallinn rattarada sĂ”itsid, teavad omast kĂ€est, milline asfalti kvaliteet seal kohati oli. Tegu on suuresti minu igapĂ€evaste treeningteedega ja siin sĂ€rab see ratas eriti eredalt. Kevadel, kui lumi ja jÀÀ lĂ€inud, tee veel ebaĂŒhtlasem ja rohkem lapitud, tunneb Roadmachine ennast igati koduselt. Raam neelab vĂ€iksemad vibratsioonid nii, et sĂ”it on ĂŒhtlane ja rakendatava jĂ”u kadu minimaalne.Â

Teine suurepĂ€rane omadus, mida ranniku ÀÀres sĂ”ites eriti hinnata oskan, on ratta stabiilsus risttuules. Kevadiste tormisemate ilmadega on mĂ”ned sĂ”idud ka ĂŒle 20m/s tuultega tehtud. Kes proovinud, teab, et sellistes oludes vĂ”ib tugevamate iilidega ratta kĂ€itumine ĂŒsna Ă€kiline ja ettearvamatu olla. Tehasest tulnud 35mm profiiliste jooksudega pĂŒsis Roadmachine ilusti teel ning oli hĂ€sti kontrollitav ka tugevamate kĂŒlgpuhangutega.
Siit vĂ”ib sujuvalt liikuda ĂŒldiste aerodĂŒnaamiliste omaduste juurde. Kohalikus hoodis on ĂŒks Strava KOM, mida juba pikemat aega olin pĂŒĂŒda ĂŒritanud, aga no ei saanud pĂ€ris kĂ€tte. NĂŒĂŒd tuli see lĂ”puks Ă€ra. Arvestades, et mu vorm pole hetkel kaugeltki ideaalne, siis usun, et pĂ€ris suur roll oli siin rattal, seda just aerodĂŒnaamika osas. Nii kiirendamine kui ka kiiruse hoidmine on sujuvad. Mingil hetkel on plaanis aerobarid ka huvi pĂ€rast testimiseks peale kruvida, kas ja kui palju see eraldistardis juurde annaks.
Eelneva jutu pĂ”hjal vĂ”iks  jĂ€reldada, et tegu on igas mĂ”ttes ideaalse rattaga… Kas just ideaalse, aga suurepĂ€rase comboga kindlasti. Kui mĂ”ne asja kallal nokkida, siis ĂŒlekanne vajab natuke harjumist. Kodukandis on enamjaolt sile maastik. 46/33 â 10/36 sobiks paremini mĂ€gisematele teedele. See ei puuduta kuidagi ratta omadusi ning on lihtsasti muudetav. TĂ”enĂ€oliselt saab suve jooksul ka kĂŒnklikematel teedel sĂ”ita ja ilmselt oskan seda siis rohkem hinnata.
Kruusa olen selle rattaga veel vÀga vÀhe proovida jÔudnud. Esmamuljed on siiski olnud positiivsed, aga sellest juba rohkem jÀrgmises postituses.
Raidu tegemisi saate lÀhemalt jÀlgida:



